//Vuoden Taksiammattilainen 2019 on taksiyrittäjä Pauli Marjakangas Mäntsälästä

Vuoden Taksiammattilainen 2019 on taksiyrittäjä Pauli Marjakangas

Paulia kuvailtiin ystävälliseksi, iloiseksi ja kohteliaaksi ammattilaiseksi, jonka kyydissä tietää aina pääsevänsä turvallisesti perille. Rauhallinen ja hymyileväinen herrasmies on todellinen taksialan käyntikortti. Omalla toiminnallaan, niin työssä kuin reiluna ja luotettavana työnantajana, hän edistää asiakkaiden luottamusta koko taksialaa kohtaan.

Pauli Marjakangas palvelee asiakkaita pääsääntöisesti Keski-Uudellamaalla, josta kyydit suuntautuvat myös lentokentälle ja muualle pääkaupunkiseudulle.

Hänen asemapaikkansa oli ennen lainmuutosta Järvenpää, josta työvuoro edelleen käynnistyy. Juuri Järvenpäähän Pauli Marjakangasta sitoo jonkin verran arkisin erityislapset, joiden kuljetuksista hän vastaa yhteistyössä muutaman muun yrittäjän kanssa.

Marjakangasta kiiteltiin asiakkaiden perusteluissa erityisesti lapsiasiakkaiden lämpimästä huomioimisesta. Hänen yhteistyökykyään arvostettiin palautteissa myös laajemmin.

Vuoden Taksiammattilainen kilpailu järjestettiin nyt kolmatta kertaa. Kilpailu on jatkoa vuosina 1982–2008 Seura-lehden kanssa yhteistyössä järjestetylle Vuoden taksiautoilija -kilpailulle. Molemmissa kilpailuissa voittajaehdokkaat ovat tulleet taksien asiakkailta.

Tänä vuonna lähes 190 asiakasta ehdotti mielestään parasta taksialan ammattilaista; yhteensä kilpailuun ehdotettin 70:tä alan ammattilaista. Näistä asiantuntijaraati valitsi voittajan. Raadissa vaikuttivat tänä vuonna Invalidiliiton hallituksen jäsen Riitta Jolanki, Liikenneturvan koulutusohjaaja Toni Vuoristo ja Suomen Taksiliiton puheenjohtaja Kai Andersson.

Perusteellisten keskustelujen ja pohdintojen jälkeen raati päätyi lopulta valitsemaan yksimielisesti Vuoden 2019 Taksiammattilaiseksi mäntsäläläisen taksiyrittäjä Pauli Marjakankaan. Lisäksi kilpailussa kunniamaininnan ja kunniakirjan saavat seuraavat upeat taksiyrittäjät:

Aaltonen Ville, Helsinki
Aarni Hannu, Pudasjärvi
Moilanen Ilkka, Oulu
Nieminen Kai, Jalasjärvi
Vanhanen Tero, Lahti

Sekä upeat taksinkuljettajat:
Meriläinen Kristiina, Turku
Vähäoja Mika, Loimaa

Sydämelliset onnittelut kaikille! Jatkakaa hyvää työtä!

Voittaja palkitaan Taksi2020-taksimessujen iltatapahtumassa 9.6. Jyväskylässä. Myös kunniamaininnan saaneet kutsutaan tapahtumaan kunniakirjan vastaanottoon.

Lue lisää Taksiliiton tiedotteesta.

Kuva: Anne Jormanainen / Taksiliitto

P.S. Seuraavassa Taksi-lehdessä mukana Vuoden Taksiammattilaisen haastattelu.

Facebookissa: Taksi Pauli Marjakangas

Tutustu