//Vuoden taksiammattilainen 2017 on taksiyrittäjä Kari Kivioja

Vuoden Taksiammattilaiseksi valittiin taksiyrittäjä Kari Kivioja, joka tarjoaa asiakkaitaan huomioiden monipuolisia liikenteen palveluja Pohjanmaalla Koskenkorvan ja Ilmajoen alueella.

Kilpailun voittajan valitsi asiantuntijaraati asiakkaiden antamien ehdotusten pohjalta. Karia voittajaksi ehdottava asiakas totesi perusteluissaan, että Karin kyytiin on aina voinut uskoa luottavaisin mielin esimerkiksi alzheimerin tautia sairastavan yksin matkustavan mumman. Myös ehdottajan lapset ovat kulkeneet turvallisesti Karin kyydissä koulumatkansa. Kari itse korostaa yksilöllisen palvelun merkitystä ja pitää tärkeänä perehdyttää myös uudet työntekijät asiakkaiden tarpeiden vaatimalla tavalla. Asiakkaita ja tilanteita on siis osattava lukea. – Pienen paikkakunnan etu on, että tunnemme asiakkaamme hyvin, Kari lisää.

Myös paras tarvitsee taakseen loistavan tiimin

Kari Kiviojan valintaa puolsi myös se, että hän on onnistunut kokoamaan ympärilleen työntekijöitä, jotka jakavat yrittäjän arvot ja haluavat palvella asiakkaitaan täydellä sydämellä. Perusteluissa mainitaankin, että Karin koko tiimi on Suomen paras. Kivioja itse antaa varauksetta kiitosta sekä yrityksessä työskentelevälle vaimolleen että kaikille kolmelle pitkäaikaiselle kuljettajalleen.

Raati oli päätöksestä yksimielinen

Raadin mukaan Kari Kivioja edustaa hienolla tavalla sellaista taksialan ammattilaisuutta, joka toimii esimerkkinä kaikille taksialan toimijoille. Raadin päätös ei kuitenkaan ollut helppo, sillä hyviä vaihtoehtoja kilpailun voittajaksi oli runsaasti. – Kari Kivioja erottui muista ehdokkaista positiivisella tavalla ja hän toimiikin alan loistavana käyntikorttina nyt ja tulevaisuudessa, kehuu raati perusteluissaan.

Mikä on Vuoden taksiammattilainen kilpailu?

Vuoden Taksiammattilainen kilpailussa äänivalta annetaan asiakkaille, jotka asettavat ehdokkaansa kilpailuun. Kilpailu järjestettiin nykyisessä muodossaan ensimmäistä kertaa, mutta se on jatkumoa Seura-lehden Vuoden taksiautoilija-kilpailulle, joka järjestettiin vuosina 1982-2008.

Tänä vuonna ehdokkaita tuli yli 130, joista raati valitsi voittajan. Raatiin kuuluivat lakimies Elina Nieminen Invalidiliitosta, johtava asiantuntija Jussi Pohjonen Liikenteen turvallisuusvirasto Trafista, puheenjohtaja Kai Andersson Suomen Taksiliitosta sekä tiedottaja Anne Jormanainen Suomen Taksiliitosta.

Lisätietoja:

järjestöpäällikkö Katja Saksa, Suomen Taksiliitto ry, p. 044 362 0706