/, Yleisötapahtumat/Sadasta nollaan – matkalla kohti fossiilitonta tieliikennettä
Ladataan Tapahtumat
Tämä tapahtuma on mennyt.

Sadasta nollaan – matkalla kohti fossiilitonta tieliikennettä

Liikenteen päästövähennystavoitteet ja keinot päästöjen vähentämiseen puhuttavat. Liikenne- ja viestintäministeriö viimeistelee parhaillaan Fossiilittoman liikenteen tiekarttaa, joka luotaa liikenteen päästövähennyskeinoja pitkälle tulevaisuuteen. Pöydällä on myös liikenteen verotuksen uudistaminen, jota valmistellaan kevään kuluessa valtiovarainministeriössä. Myös liikenne- ja kuljetusalan toimijat ovat kuluvana vuonna laatineet tiekarttansa vähäpäästöiseen liikenteeseen.

Järjestämme perjantaina 15.1. klo 9-12 ajankohtaiswebinaarin, jonka teemana ovat tieliikenteen päästövähennyskeinot. Tilaisuuden juontaa ja puhetta kuljettaa toimittaja Jaakko Loikkanen.

Tilaisuuden avaa liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka. EU-komission DG Moven pääjohtaja Henrik Hololei valottaa EU:n liikennestrategiaa ja tilaisuudessa kuullaan ajankohtaisia puheenvuoroja muun muassa biopolttoaineista, logistiikan digitalisaatiosta ja tieverkon kunnon vaikutuksista päästöihin.

Tilaisuuden päättää keskusteluosuus, jossa kuullaan eri puolueiden kantoja päästövähennyksiin. Keskustelemassa ovat muun muassa ilmasto- ja ympäristöministeri Krista Mikkonen ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kai Mykkänen.

Tilaisuuden aikataulu, ohjelma ja ilmoittautumislinkki

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Pekka Rissa, Autoalan Keskusliitto