/, Kokoukset/Lapin Taksien syyspäivät 28.9.–30.9.
Ladataan Tapahtumat
Tämä tapahtuma on mennyt.

Lapin Taksien syyspäivien tarkoituksena on antaa jäsenautoilijoille enemmän tietoa suomalaisesta taksitoiminnasta, sen kehityksestä sekä kaikista uusista alan mahdollisuuksista ja uhkakuvista. Tämän vuoden syyspäivien aikaan meillä on jo kokemuksia, miten uusi liikennepalvelulaki on toiminut, kun se on ollut voimassa muutaman kuukauden.

Kelan suorakorvausjärjestelmä on muuttunut; Lapissa myös Kela-kyytien välittäjä ja maksuliikenteen hoitaja on muuttunut. Syyspäivillä käsitellään Kela-asiaa ja pyritään saamaan siitä osallistujille mahdollisimman paljon tietoa. Liiton edustaja tuo asiaa esille liiton kannalta. Lapin Kela-toimija, PRO-keskus Oy, on myös paikalla esittelemässä suorakorvausta heidän osaltaan.

Taksiliiton ylimääräinen liittokokous pidetään Helsingissä 20.9., joten syyspäivien aikaan tiedetään jo kokouksen päätöksestä liiton organisaatioon liittyen. Syyspäivät on hyvä paikka tiedottamiselle, varsinkin jos muutoksia tulee. Ja ellei tule, niin siitäkin tiedottaminen on tärkeää.

Lappilainen kansanedustaja Markus Lohi (kesk.) on lupautunut tulemaan paikalle kertomaan eduskunnan kuulumisia. Todennäköisesti myös liikennepalvelulakiin hän joutuu ottamaan kantaa.

Myös useita sidosryhmiä on paikalla esittelemässä omia tuotteitaan, mm. Veho Group Oy, Semel Oy, DDS Oy, Trippi Oy, Niemelän Auto Oy, A-Vakuutus, Jonasson Oy, Verifone Oy, Frogne Oy, ST1 Oy.

Lisätietoja antaa Veijo Petrelius, veijo.petrelius@taksiliitto.fi