//Lähikoulutus, Helsinki: Haastavien ja uhkaavien kohtaamistilanteiden tehokas ja ammattimainen hallinta
Ladataan Tapahtumat
Tämä tapahtuma on mennyt.

Hinta: Taksiliiton jäsenille 0 €
Jäsenten työntekijöille 50 €
Muille 250 €

Koulutuksen sisältö:

Taksinkuljettaja on työssään alttiina uhkaaville tilanteille. Näiden tilanteiden ennaltaehkäisyyn kannattaa panostaa, lisäähän se työntekijöiden työssäjaksamista ja hyvinvointia, eikä yrittäjä itsekään ole vaaratilanteille immuuni.

Haastavien ja uhkaavien kohtaamistilanteiden tehokas ja ammattimainen hallinta -koulutus antaa oivat eväät vaativienkin tilanteiden selvittämiseen. Tähän koulutukseen ovat jäsenalennettuun hintaan tervetulleita myös jäsentemme työntekijät, jos jäsenyrittäjät heidät itse mukaan ilmoittavat.  Päivään kuuluu aamukahvi, lounas ja iltapäiväkahvi.

Päivän ohjelma:

Aamupäivä: Puhe-judo™ 1 – tunnepitoisten asiakkaiden hallinta ja puhumalla rauhoittelu

Yleisimmät ei toivottavat tai epämiellyttävät tilanteet asiakkaiden kohtaamisessa, jotka aiheuttavat sykkeen nousua ja stressiä, ovat tilanteita, joissa asiakas menettää hermonsa ja käyttäytyy tunnepitoisesti. Tilanteen voi laukaista useat erilaiset tekijät.

Näissä tilanteissa ei välttämättä ole henkilöturvallisuutta uhkaavaa riskiä, ellei tilanne sitten eskaloidu ammattilaisen vääränlaisen viestinnän tai epäammattimaisen asenteen johdosta. Ammattilaisen asenteella sekä opituilla, oikeanlaisilla, viestintätaidoilla on merkittävä vaikutus mihin suuntaan tilanne kehittyy.

Iltapäivä: ”Kun ammattilaista uhataan” – yksin työskentelevän ammattilaisen ennakoiva henkilöturvallisuuskoulutus

Koulutus painottuu ennakointiin sekä ennaltaehkäisyyn. Koulutuksessa annetaan myös selkeitä ohjeita ja neuvoja siihen, miten tilanteen osuessa kohdalle tulee toimia. Ammattilaisen koskemattomuutta ja turvallisuutta uhkaavissa tilanteissa ammattilaisen tulisikin tunnistaa eskaloituvan tilanteen tunnusmerkit nopeasti, osata oikeat toimintamallit tilanteen ollessa päällä, hälyttää oikeaoppisesti apua sekä huolehtia tilanteen jälkeen tapahtuvasta huollosta ja palautumisesta.

Kouluttaja:

Tero Ålander – Mielenrauhaa Oy

Terolla on käytännön kokemusta turvallisuuden suunnittelusta ja johtamisesta, riskienhallinnasta sekä muutoksen johtamisesta jo kolmelta vuosikymmeneltä.

Tero on akreditoitu Resilienssi- ja Tunneälyvalmentaja (ESCI), myynnin ja johtamisen verkostokonsultti, yrittäjä ja kokenut palveluliiketoiminnan johtaja. Teron osaamisalueisiin kuuluvat myös maltillisen konfliktinhallinnan menetelmät sekä työpaikkojen sisäisten haastavien viestintä- ja vuorovaikutustilanteiden hallinta.

Teron laaja-alainen näkemys ja käytännön kokemus yhdistettynä positiiviseen ja asiakaspalveluhenkiseen otteeseen toiminnan kehittämisessä, luovat vankan pohjan hauskoille, monipuolisille, innostaville ja ennenkaikkea käytännönläheisille koulutuksille ja valmennuksille.

Koulutukseen mahtuu 50 ensin ilmoittautunutta ja enintään kaksi henkilöä yritystä kohden.

Ilmoittaudu tästä 19.11.2018 mennessä: