/, Tiedotteet/Taksit palvelevat myös kriisin aikana

Tiedote 16.3.2020

Taksit palvelevat myös kriisin aikana

Koronavirus vaikuttaa yhteiskuntaamme rajulla tavalla. Epidemialla on suuri vaikutus jokaisen suomalaisen arkeen, kun julkisia kokoontumisia rajoitetaan ja liike-elämä siirtyy etäkäytänteisiin. Tarve liikkumiselle ei kuitenkaan kokonaan poistu. Tällaisena aikana taksi onkin erinomainen vaihtoehto muulle julkiselle liikenteelle.

Taksiyrittäjiä on ohjeistettu vielä normaaliakin huolellisempaan hygieniaan. Taksissa vältyt suuren ihmismäärän aiheuttamalta riskiltä, kun matkan aikana kyydissä ei ole muita. On myös hyvä muistaa, että taksit eivät kuljeta pelkästään ihmisiä. Kannattaakin hyödyntää taksipalveluita mm. ruokaostosten kotiinkuljetuksessa.

Lähelläsi olevat taksiyrittäjät löydät esimerkiksi TAKSIT.fi-sivuilta.

Jos olet sairaana, noudata THL:n ohjeistusta

Taksi ei kuitenkaan ole sairaankuljetusta. Jos olet sairaana, sairasta ensisijaisesti kotona rauhassa. Jos tarvitset hoitoa, ole puhelimitse yhteydessä omaan terveydenhuollon yksikköösi saadaksesi tarkemmat ohjeet. Tarvittaessa vakavassa tilanteessa tilaa ambulanssi.

THL:n sivuilta voit lukea ajankohtaiset hoitoonohjauksen ohjeet: https://thl.fi

Epidemialla on vakavat vaikutukset myös yritystoimintaan

Koronaviruksella on jo nyt merkittäviä vaikutuksia taksiyrittäjien arkeen ja talouteen. Me taksiyrittäjät, kuten muutkin suomalaiset pienyrittäjät, vaadimmekin valtiolta pikaisia toimia yrittäjien tilanteen helpottamiseksi. Muun muassa pankeilta ja eläkeyhtiöiltä tarvitaan nyt yhteisvastuuta enemmän kuin koskaan aikaisemmin, jotta yritykset selviävät tämän vaikean ajan yli.

Kannatamme kaikkia Suomen Yrittäjien vaatimuksia pienyrittäjien tilanteen helpottamiseksi. Suomen Yrittäjien toimenpidevaatimukset löydät täältä.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Timo Koskinen, p. 040 570 9070