//Palaute ja löytötavarat
Palaute ja löytötavarat2023-03-27T15:16:56+03:00

Palaute ja löytötavarat

Palautetta taksimatkasta, niin positiivista kuin negatiivistakin, annetaan ensisijaisesti suoraan palvelua tarjonneelle yritykselle. Palautteenanto onnistuu esimerkiksi soittamalla taksiyritykseen, jonka yhteystiedot löytyvät helpoiten kuitista. Palautetta on mahdollista antaa usein myös älypuhelimen taksitilaussovelluksen kautta. Lisäksi useimmilla tilausvälitysyhtiöillä on taksitarkastajia, jotka selvittelevät taksimatkoihin liittyviä mahdollisia epäselvyyksiä.

Taksimatkasta kannattaa siis aina ottaa kuitti, josta käy ilmi sekä palvelua tarjonneen yrityksen tiedot että tiedot matkan hinnoittelusta. Tämä helpottaa asioiden selvittelyä jälkikäteen.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston nettisivuilla on hyvät ohjeet, kuinka tehdä reklamaatio yritykselle. Sivuilta löytyy myös paljon yleistä tietoa kuluttajille takseista sekä taksilla matkustamisesta.

Jos valituksesi yritykselle ei tuota toivomaasi tulosta, voit ottaa yhteyttä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Taksiin unohtuneet tavarat toimitetaan pääsääntöisesti suoraan lähimpään löytötavaratoimistoon.

Tutustu

Tapahtumakalenteri