fbpx
/, Tiedotteet, Uutiset/Taksiliitto kampanjoi taksikulttuurin puolesta – tässä taksissa maksat matkasi mielipiteelläsi

Tiedote 1.2.2021

”Parempaa taksikulttuuria ajamassa”

Taksiliitto on aloittanut kampanjoinnin paremman taksikulttuurin puolesta. Tavoitteena on sujuvoittaa taksilla liikkumista niin asiakkaiden kuin taksiyrittäjien näkökulmasta. Keskiviikkona 3.2. pääkaupunkiseudulla, Oulussa ja Rovaniemellä liikkeellä on mielipidetakseja. Kun asiakas astuu tällaiseen taksiin ja kertoo oman mielipiteensä taksikulttuurista, matka on asiakkaalle ilmainen.

Taksiliitto on aloittanut kampanjan ”Parempaa taksikulttuuria ajamassa”, jolla se haluaa kehittää koko alaa ja julkista liikennettä.

– Kahden vuoden takainen lainsäädännön muutos on heikentänyt suomalaisten luottamusta taksiin, vaikka valtaosa alalla toimivista yrittäjistä haluaa tarjota asiakkailleen parasta mahdollista palvelua. On tärkeää hälventää ennakkoluuloja ja löytää keinoja palauttaa varsin korkealla tasolla ollut luottamus, sanoo Taksiliiton järjestöpäällikkö Katja Saksa ja jatkaa:

– Korona on koetellut alaamme enemmän kuin mikään koskaan aiemmin, mutta haluamme katsoa eteenpäin. Liittona olemme jäsenyrittäjiemme tukena niin koulutuksen, lakineuvonnan kuin erilaisten etujen myötä. Haluamme myös, taksi olisi houkutteleva työpaikka myös uusille kuljettajille, asiakkaiden on mukavampi nousta taksin kyytiin ja että liikkuminen paikasta toiseen olisi entistäkin sujuvampaa. Haluamme kehittää koko alaa ja julkista liikennettä palvelevammaksi, toimivammaksi ja monimuotoisemmaksi.

Maksa matkasi mielipiteelläsi keskiviikkona 3.2.

Keskiviikkona 3.2. pääkaupunkiseudulla, Oulussa ja Rovaniemellä liikenteessä on erityisiä mielipidetakseja. Asiakkaat voivat hypätä taksin kyytiin ja saavat matkansa veloituksetta kertomalla oman mielipiteensä siitä, miten taksikulttuuria voisi kehittää paremmaksi.

– Toivomme, että asiakkaat antavat meille palautetta kokemuksistaan, mutta myös konkreettisia kehitysehdotuksia pienistä ideoista suuriin. Otamme kaikki kommentit ja näkemykset kiitollisina vastaan, ja käytämme niitä toimintamme ja taksialan kehittämisessä, Saksa sanoo.

Pääkaupunkiseudulla Saksa ja tiedottaja Anne Jormanainen jalkautuvat takseihin haastattelemaan asiakkaita. Mielipidetaksit ovat Lähitaksin, Taksi Helsingin ja Otaxin takseja, joita voi 3.2. tilata puhelimitse tehtävissä varauksissa. Mielipiteet dokumentoidaan ja Taksiliitto jakaa niitä myöhemmin sosiaalisessa mediassa.

Taksiliiton kampanja näkyy verkossa ja kuuluu radiossa. Kampanjasivulla voi käydä kertomassa oman mielipiteensä ja lukea Taksiliiton näkemyksiä alasta tänä päivänä.

Lisätiedot medialle:

järjestöpäällikkö Katja Saksa, 044 362 0706, katja.saksa@taksiliitto.fi