/, Tiedotteet/Taksiala kiittää – hallitusohjelma lupaa hyviä muutoksia

Taksiala kiittää – hallitusohjelma lupaa hyviä muutoksia

Valtavan murroksen alla ollut taksiliikenteen lainsäädäntö kaipaa kipeästi korjaamista. Antti Rinteen hallituksen hallitusohjelma sisältää useita kaivattuja kirjauksia alan luotettavuuden palauttamiseksi ja harmaan talouden kitkemiseksi.

1.7.2018 voimaan astunut liikennepalvelulaki avasi valitettavalla tavalla ovia harmaalle taloudelle ja on heikentänyt asiakkaiden luottamusta taksialaan.

– Taksiyrittäjät ovat varsin tyytyväisiä, että hallitusohjelmaan on nyt kirjattu lainsäädännön korjaustarpeet, kiittelee Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen.

Yhteistyöllä käytännön muutoksiin

Harmaan talouden torjuntaan, turvallisuuteen ja saatavuuteen liittyvät kirjaukset ovat askel oikeaan suuntaan. Seuraavaksi tarvitaan käytännön tekoja tavoitteiden saavuttamiseksi.

– Näillä hallitusohjelmakirjauksilla alan odotukset uutta liikenneministeriä kohtaan ovat korkealla. Tuemme mielellämme kehittämistyötä ja olemme mukana rakentamassa parempaa taksimaailmaa, lupaa Koskinen.

Lisätietoja:

Timo Koskinen, Suomen Taksiliitto ry,  p. 040 570 9070