/Mistä on kyse ja mikä merkitys näillä vaaleilla on?
Mistä on kyse ja mikä merkitys näillä vaaleilla on?2019-11-11T14:20:08+02:00

Mistä on kyse ja mikä merkitys näillä vaaleilla on?

Suomen Taksiliiton 35. varsinainen liittokokous järjestetään Jyväskylän Paviljongissa 9. – 10.6.2020.

Kaksipäiväisen kokouksen aikana valitaan järjestön luottamushenkilöt seuraavaksi kolmivuotiskaudeksi. Kokous valitsee puheenjohtajan, varapuheenjohtajan, liittohallituksen sekä liittovaltuuston. Henkilöt näihin valitaan neljässä erillisessä vaalissa.

Liiton ylintä päätäntävaltaa käyttää liittokokous. Varsinainen liittokokous kokoontuu joka 3. vuosi. Liittokokousten välisinä vuosina yhdistykselle kuuluvista asioista päättää liittovaltuuston kokous. Valtuuston jäsenet valitaan liittokokouksessa. Heti liittokokouksen jälkeen pidettävässä valtuuston järjestäytymiskokouksessa valtuusto valitsee itselleen puheenjohtajan, jolla on puhe- ja esityksenteko-oikeus liitohallituksen kokouksissa.

Liittokokouksissa vaaleilla valittavat puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja liittohallituksen jäsenet puolestaan edustavat liittoa ja hoitavat sen asioita varsinaisten yhdistyksen kokouksien välisenä aikana. Liittohallitus toimii puheenjohtajan johdolla liittokokouksen ja liittovaltuuston päätösten toimeenpanijana yhdessä liiton työntekijöiden kanssa.

Tutustu

Tapahtumakalenteri