/Kuluttajien luottamuksen palauttaminen
Kuluttajien luottamuksen palauttaminen2019-11-27T13:27:02+03:00

Kuluttajien luottamuksen palauttaminen

Liikennepalvelulaki on romahduttanut suomalaisten luottamuksen taksipalveluihin. Me taksiyrittäjät haluamme edelleen olla ylpeitä alastamme ja uskomme, että seuraavilla keinoilla lisäämme luottamusta:

  • Taksien tulee olla selkeästi tunnistettavissa. Tunnistamisen helppous parantaa kuluttajansuojaa ja helpottaa valvontaa.
  • Hintojen ilmoittamisen periaatteet tulee olla selvät. Koska hinnoittelu on vapaata, tulee hinnat olla selkeästi asiakkaan nähtävillä jo ennen taksiin astumista huolimatta siitä, miten taksi tilataan.
  • Vakavien rikosten tulee olla myös liikenneluvan saamisen este, sillä yrittäjän arvot ohjaavat myös työntekijöiden toimintaa.
  • Taksiyrittäjän minimiosaamistaso tulee varmistaa yrittäjäkokeella – tai näytöllä. Perustiedot yrittäjyydestä edesauttavat yrittäjän velvoitteiden noudattamista, tekevät yrittäjyydestä helpompaa ja edistävät tasapuolista kilpailua.

Tutustu 

Liity jäseneksi

 Tapahtumakalenteri

Tutustu Taksiliittoon

Ajankohtaista 

Nuijamiestentie 7
00400 Helsinki

020 7756 800
taksiliitto@taksiliitto.fi

TAKSILIITTO SOSIAALISESSA MEDIASSA