/Jäseneksi Taksiliittoon
Jäseneksi Taksiliittoon2021-11-16T10:06:07+02:00

Jäseneksi Taksiliittoon

Suomen Taksiliitto ry on yrittäjäjärjestö, jonka jäseneksi voivat liittyä luvanvaraista taksiliikennettä harjoittavat henkilöt (toiminimi) tai taksiyritykset. Jäseneksi voidaan hyväksyä myös luvanvaraista taksiliikennettä palvelevia tilausvälitysyhtiöitä. Lisäksi Taksiliitolla on kannatusjäseniä.

Yrittäjäjäsenyys

Taksiyrittäjänä voit valita, liitytkö jäseneksi johonkin liiton jäsenyhdistyksistä vai liitytkö suoraan kattojärjestön (Suomen Taksiliitto) jäseneksi. Jos liityt jäseneksi jäsenyhdistykseen, ovat käytössäsi myös tämän yhdistyksen tarjoamat neuvonta- ja muut jäsenpalvelut. Kattojärjestön jäsenpalvelut ovat kaikkien jäsenten käytössä. Valtaosa järjestön jäsenistä on jäsenenä jäsenyhdistyksissä. Voit tutustua jäsenyhdistyksiin täällä.

Taksiyrittäjä – Liity jäseneksi tästä

Jäsenmaksu
Suomen Taksiliiton jäsenmaksu on 260 €/vuodessa + jäsenyhdistyksen jäsenmaksu. Jäsenmaksulla saat asiantuntijapalveluita, kuten neuvontaa, mahdollisuuden osallistua koulutuksiin ja tapahtumiin, tietoa ajankohtaisista asioista sekä monipuolisia etuja ja alennuksia yhteistyökumppaneilta. Tutustu jäsenetuihin.

Kattojärjestön jäsenmaksun perusteena on vuotuinen taksiliiketoiminnan liikevaihto: enintään 250 000 €:n liikevaihdolla jäsenmaksu on 260 € vuodessa.

Yli 250 000 €:n liikevaihdolla jäsenmaksu on 364 € vuodessa. Liittymismaksu on 30 € (kertamaksu).

Liiton jäsenyhdistykset päättävät omista liittymis- ja jäsenmaksuistaan ja jäsenen vuosimaksu muodostuu sen mukaan, mihin yhdistyksiin jäsen kuuluu. Jäsenyhdistyksen jäsenen vuosimaksuun kuuluu aina myös kattojärjestön jäsenmaksuosuus.

Esimerkiksi Hämeessä toimiva taksiyrittäjä, jonka liikevaihto on vuosittain alle 250 000 €, ja joka haluaa olla Hämeen Taksiyrittäjien jäsen: Jäsenmaksu muodostuu kattojärjestön jäsenmaksuosuudesta (260 €) sekä Hämeen Taksiyrittäjien jäsenmaksusta (95 €) ja on näin yhteensä 355 €.

Jäsenmaksu on mahdollista maksaa kolmessa erässä. Ensimmäinen erä laskutetaan tammi-helmikuussa, toinen erä toukokuussa ja kolmas erä elokuussa. Jos liityt jäseneksi kesken vuoden, veloitetaan jäsenmaksua loppuvuoden ajalta.

Kysy lisää jäsenyydestä: jasenrekisteri@taksiliitto.fi tai p. 020 7756 800
Vill du veta mera om medlemsskapet: jasenrekisteri@taksiliitto.fi eller 020 7756 828
Further information on membership: jasenrekisteri@taksiliitto.fi or tel. +358 20 7756 800

Tilausvälitysyhtiöjäsenyys

Taksien tilausvälitystoimintaa harjoittava yritys voi hakea Taksiliiton tilausvälitysyhtiöjäsenyyttä. Liittohallitus käsittelee jäsenhakemukset ja päättää jäsenyydestä saatuaan kaikki tarvittavat tiedot hakijasta ja hakijan toiminnasta.

Lisätietoja tilausvälitysyhtiöjäsenyydestä
timo.koskinen@taksiliitto.fi, puhelin 020 7756 809 tai jasenrekisteri@taksiliitto.fi_

Kannatusjäsenyys

Suomen Taksiliitto on taksiyrittäjien järjestö, jonka tarkoituksena ja tavoitteena on edistää suomalaista taksiliikennettä ja taksiyrittäjyyttä. Jäseninä voivat olla liikenneluvan haltijat.

Kannatusjäsenenä voi olla henkilö tai yhteisö

Kannatusjäseniksi pääsevät sellaiset yhteisöt tai henkilöt, jotka eivät ole liikenneluvan haltijoita tai luvanhaltijan liikenteestä vastaavia, mutta haluavat osaltaan olla mukana tukemassa ammattimaisen taksiliikenteen kehittämistä. Nimensä mukaisesti kannatusjäsenyydessä on kyse toimialan kannattamisesta ja tukemisesta. Kannatusjäsenet pystyvät seuraamaan alan keskeisintä viestintää ja kehitystä viisi kertaa vuodessa ilmestyvästä Taksi! -jäsenlehdestä.

Kannatusyhteisöjäsenen vuosimaksu on 350 € ja kannatushenkilöjäsenen vuosimaksu on 70 €.

Kannatusjäsenet ovat osaltaan mukana viemässä toimialaa kohti parempaa tulevaisuutta ja ajamassa parempaa taksikulttuuria. Tuki Taksiliitolle on tuki tehokkaalle ja toimivalle taksialalle. Kannatusjäsenenä olevat yhteisöt (kannatusyhteisöjäsen) ovat kannatuksen lisäksi taksialan tärkeitä yhteistyötahoja. Kannatusyhteisöjäsenet saavat pientä näkyvyyttä Taksi! -lehdessä ja ajoittain myös muissa yhteyksissä. Kannatusyhteisöjäsenyys on tuki Taksiliitolle.

Liity kannatusjäseneksi tästä

Lisätietoja kannatusjäsenyydestä