/Jäseneksi Taksiliittoon
Jäseneksi Taksiliittoon2021-04-21T13:56:31+03:00

Jäseneksi Taksiliittoon

Suomen Taksiliitto ry on yrittäjäjärjestö, jonka jäsenenä on taksiyrittäjiä ja tilausvälitysyhtiöitä. Jäseneksi voivat liittyä luvanvaraista taksiliikennettä harjoittavat henkilöt eli taksiyrittäjät, joilla on toiminimi, sekä taksiyritykset.

Taksiyrittäjänä voit valita, liitytkö jäseneksi johonkin liiton 30:stä jäsenyhdistyksestä, jolloin kuulut myös Suomen Taksiliiton kattojärjestöön vai oletko suoraan Suomen Taksiliiton jäsen. Valtaosa järjestön jäsenistä on jäsenenä jäsenyhdistyksen kautta. Voit tutustua tarkemmin jäsenyhdistyksiin täällä.

Tutustu jäsenetuihin täällä.

Jäsenmaksu

Suomen Taksiliiton jäsenmaksu on alkaen 260 €/vuodessa + jäsenyhdistyksen jäsenmaksu. Jäsenmaksulla saat asiantuntijapalveluita, kuten neuvontaa, mahdollisuuden osallistua koulutuksiin ja tapahtumiin, tietoa ajankohtaisista asioista sekä monipuolisia etuja ja alennuksia yhteistyökumppaneilta.

Kattojärjestön jäsenmaksun perusteena on taksiliiketoiminnan liikevaihto:

Enintään 250 000 €:n liikevaihdolla jäsenmaksu on 260 € vuodessa.
Yli 250 000 €:n liikevaihdolla jäsenmaksu on 364 € vuodessa.
Liittymismaksu on 30 € (kertamaksu).

Liiton jäsenyhdistykset päättävät omista liittymis- ja jäsenmaksuistaan ja kokonaisjäsenmaksu muodostuu sen mukaan, mihin yhdistyksiin jäsen kuuluu.

Esim. Hämeessä toimiva taksiyrittäjä, jonka liikevaihto on vuosittain alle 250 000 €, haluaa kuulua sekä Suomen Taksiliittoon että Hämeen Taksiyrittäjiin. Hänen jäsenmaksunsa on tällöin 355 € vuodessa (260 € + 95 €).

Jäsenmaksun voi maksaa kolmessa erässä, ensimmäinen erä laskutetaan tammi-helmikuussa, toinen erä toukokuussa ja kolmas erä elokuussa. Jos liityt jäseneksi kesken vuoden, on jäsenmaksusi vain loppuvuoden osan suuruinen. Esim. liittyessäsi ensimmäistä kertaa jäseneksi kesäkuussa, on jäsenmaksusi vain puolen vuoden maksun suuruinen.

Kysy lisää jäsenyydestä: taksiliitto@taksiliitto.fi tai p. 020 7756 800.
Vill du veta mera om medlemsskapet: taksiliitto@taksiliitto.fi  eller 020 7756 828.
Further information on membership: taksiliitto@taksiliitto.fi or tel. +358 20 7756 800.

Taksiyrittäjä, liity jäseneksemme

Kannatusjäsenyys

Suomen Taksiliitto on taksiyrittäjien järjestö, jonka tarkoituksena ja tavoitteena on edistää suomalaista taksiliikennettä ja taksiyrittäjyyttä. Jäseninä voivat olla liikenneluvan haltijat.

Kannatusjäseniksi pääsevät tahot, jotka haluavat olla mukana tukemassa ammattimaisen taksiliikenteen kehittämistä. Nimensä mukaisesti kyse on toimialan kannattamisesta ja tukemisesta. Kannatusjäsenet pystyvät seuraamaan alan keskeisintä viestintää ja kehitystä heille lähetettävästä Taksi-lehdestä. Kannatusjäsenet ovat myös tervetulleita Taksimessuille, jotka järjestetään liittokokouksen yhteydessä.

Kannatusjäsen voi sanoa olevansa mukana viemässä toimialaa kohden parempaa tulevaisuutta ja ajamassa parempaa taksikulttuuria: tuki Taksiliitolle on tuki tehokkaalle ja toimivalle taksiverkostolle.

Kannatusjäsenenä olevat yhteisöt (kannatusyhteisöjäsen) ovat alan kannatuksen lisäksi taksialan tärkeitä yhteistyötahoja. Taksiliiton kannatusjäsenet saavat pientä näkyvyyttä Taksi-lehdessä ja ajoittain myös muissa yhteyksissä. Kannatusyhteisöjäsenyys on tuki Taksiliitolle.

Taksiliikenneluvan haltija ei voi olla kannatusjäsenenä, jos hän ei ole varsinainen Taksiliiton jäsen.

Kannatusjäsenyyden verkkohakemuslomake löytyy täältä.

Kannatusjäseneksi pääsee täyttämällä hakemuksen tai laittamalla vastaavat tiedot sähköpostilla (jasenrekisteri@taksiliitto.fi) tai kirjeellä Taksiliittoon (Suomen Taksiliitto ry, Jäsenrekisteri, PL 50, 00401 Helsinki).

Lisätietoja kannatusjäsenyydestä antaa Timo Koskinen, timo.koskinen@taksiliitto.fi, puhelin 020 7756 809.

Tilausvälitysyhtiöjäsenyys

Taksien tilausvälitystoimintaa harjoittava yritys voi hakea Taksiliiton tilausvälitysyhtiöjäsenyyttä. Liittohallitus käsittelee jäsenhakemukset ja päättää jäsenyydestä saatuaan kaikki tarvittavat tiedot hakijasta ja hakijan toiminnasta.

Lisätietoja tilausvälitysyhtiöjäsenyydestä antaa Timo Koskinen, timo.koskinen@taksiliitto.fi, puhelin 020 7756 809.

Tutustu

Tapahtumakalenteri