//Hannes Huhtala on Vuoden 2022 Taksiammattilainen

Tiedote 13.2.2022

Hannes Huhtala on Vuoden 2022 Taksiammattilainen

Alastarolainen, kuntaliitoksen myötä loimaalainen taksiyrittäjä Hannes Huhtala on valittu vuoden 2022 Taksiammattilaiseksi. Huhtala on toiminut taksiyrittäjänä vuodesta 1984, mitä ennen hän työskenteli kuljettajana isänsä yrityksessä. Taksiliiton järjestämässä ehdokaskyselyssä hän sai vuolaat kiitokset avuliaisuudestaan.

Vuosittaiseen ehdokashakuun osallistui tänä vuonna reilut 200 tyytyväistä taksiasiakasta.

–Valtaosa alan toimijoista on vahvoja asiakaspalvelun ammattilaisia, ja näissä Vuoden Taksiammattilainen -ehdokashauissa saamme runsaasti hienoja esimerkkejä alaltamme. Varmasti kaikki ehdotetut sekä runsas joukko muitakin olisivat tämän tunnustuksen nytkin ansainneet, Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen kiittelee.

Hannes Huhtala sai runsaasti kiitoksia erityisesti palvelualttiudestaan. Perusteluissa todetaan Hanneksen suhtautuvan työhönsä suurella sydämellä ja antaumuksella. ”Hannes huolehtii ikäihmiset ja apua tarvitsevat kokonaisvaltaisesti matkaan ja kotiin.”

Valtteina asiakaspalvelu ja auton siisteys

Hannes Huhtala on taksiautoilija kolmannessa polvessa; isoisä toimi autoilijana jo 1920-luvulla. Huhtala kertoo suhtautuvansa työhönsä kunnianhimoisesti, ja toivoo samaa myös muilta taksialalla.

–Taksinkuljettajan pitää olla siisti, samoin kuin autonkin. Autosta pitää nousta auttamaan, ja asiakasta on osattava kuunnella. Taksinkuljettaja voi parantaa yksinäisen tai sairaan asiakkaan oloa keskustelemalla, mutta hiljaakin pitää osata olla, kun asiakas niin haluaa, Hannes Huhtala pohtii.

Musiikkimiehenä hänellä oli 2000-luvun alkupuolella karaoketaksi, mutta nyt hän ajaa ainoastaan esteetöntä taksia, jolla hän kuljettaa asiakkaita niin Loimaan aluesairaalaan, TYKSiin kuin esimerkiksi kauppa-asioille.

–Työn kautta on tullut paljon tuttuja ja ystäviä. Yhteistyö on ollut muiden autoilijoiden kanssa saumatonta, ja toivon sen sellaisena jatkuvankin. Kyllä voin sanoa, että taksiala on minun hommani, Hannes Huhtala toteaa.

Kunniamaininnat

Kunniamaininnat Vuoden Taksiammattilainen -valinnassa saivat taksiyrittäjät Hannu Auvinen (Pieksämäki), Eeva-Kaarina Kasala (Keminmaa), Anna Kuivanen (Orivesi), Niilo Leskinen (Kuopio), Esko Lukkari (Kontiomäki), sekä taksiyritys KEJA Palvelut (Kristiinankaupunki) ja taksinkuljettaja Anu Maijola (Helsinki). Valintaraatiin kuuluivat Taksiliiton varapuheenjohtaja Markku Ylikulju, liikenne- ja viestintäministeriön markkinayksikön johtaja Emil Asp sekä sosiaali- ja terveyspolitiikan asiantuntija Riitta Saksanen.

Taksiliitto on järjestänyt Vuoden Taksiammattilainen -ehdokashaun vuodesta 2017 lähtien, mikä on jatkoa vuosina 1982–2008 yhteistyössä Seura-lehden kanssa järjestetylle Vuoden taksiautoilija -kilpailulle. Taksiliitto pyytää ehdotuksia taksiasiakkailta, ja raati tekee valinnan taksiasiakkaiden antamien perustelujen nojalla.

Lisätiedot toimituksille

Hannes Huhtala, taksiyrittäjä ja Vuoden 2022 Taksiammattilainen, p. 0400 536088, hannes(at)huhtala.info
Timo Koskinen, Suomen Taksiliitto ry:n toimitusjohtaja, p. 040 570 9070, timo.koskinen(at)taksiliitto.fi

2023-02-13T13:09:13+02:0013.2.2023|Tiedotteet|