/Ehdokkaat puheenjohtajaksi
Ehdokkaat puheenjohtajaksi2020-09-10T14:31:50+03:00

Ehdokkaat puheenjohtajaksi

Taksiliitolle valitaan liittokokouksessa yksi puheenjohtaja. Puheenjohtajavaali käydään tiistaina 3.11.2020. Valituksi tulee suurimman äänimäärän saanut ehdokas. Puheenjohtajan toimikausi alkaa heti liittokokouksesta ja kestää seuraavaan liittokokoukseen (6/2023) saakka.

Ehdokasasettelu on päättynyt 3.9.2020

Ehdokkaat sukunimen mukaan aakkosjärjestyksessä:

Nimi: Andersson, Kai

Yhteystiedot: p. 040 040 0348, kai.andersson@taksiliitto.fi

Esittely: 63-vuotias taksiautoilija Espoosta. Liiketalouden II-asteen peruskoulutus. Aloitin kuljettajana -77, siirtyen taksiyrittäjäksi -86. Paikallisyhdistyksen hallituksessa vuodesta -99, joista 11 vuotta puheenjohtajana. Alueyhdistyksen pj. kymmenisen vuotta. STL:n hallitukseen 2007, II-puheenjohtajaksi 2011 ja puheenjohtajaksi 2017. Suomen Yrittäjien hallituksessa 9 vuotta, joista 3 työvaliokunnassa.

Motto: Niin makaa kuin petaa / Yhdet markkinat, yhdet pelisäännöt

Lue artikkeli: Esittelyssä Kai Andersson

Vaalimateriaali / Lisätiedot:

Nimi: Heino, Tuomo

Yhteystiedot: p. 050 356 2557, tuomo.heino@taksiliitto.fi

Esittely: Olen 52-vuotias taksiyrittäjä, pitkänlinjan yrittäjä ja järjestömies Kotkasta. Tärkeimmät tämän hetken luottamustoimeni ovat Suomen Taksiliiton III-puheenjohtaja, Kymenlaakson Osuuspankin hallituksen jäsen ja Suomen Yrittäjien hallituksen jäsen. Harrastukset ja mielenkiinnon kohteet löytyvät jalkapallon, yhteiskunnan, historian ja median tiimoilta.

Motto: Työ on kesken…

Lue artikkeli: Esittelyssä Tuomo Heino

Vaalimateriaali / Lisätiedot: Heino_Ajatuksia Taksiliitosta ja johtamisesta, CVFacebook-sivut, Lisää rohkeutta -kolumni Taksi-lehdessä (2/2020), blogikirjoituksia: Kilpailu- ja kuluttajavirasto rankaisee toiminnallaan taksiasiakasta, Sopivasti nautittuna poistaa pelon ja lisää röyhkeyttä – tositarinoita takapenkiltä

Nimi: Hosseini, Ali

Yhteystiedot: p. 045 635 3795, ali.hosseini@welho.com

Esittely: Olen 61-vuotias ICT-alan konsultti ja taksiyrittäjä Helsingistä. Ajoin ensimmäisen taksivuoroni syksyllä 1985. Olen toiminut taksiyrittäjänä vuodesta 2015, ja minulla on kolme taksia Taksi Helsingin välityksessä. Koulutukseltani olen filosofian kandidaatti. Puhun sujuvasti suomea, englantia, italiaa ja riittävästi ruotsia. Äidinkieleni on persia. Taksipalvelu on meidän elinkeino. Pidän huolen edunvalvonnasta, jos minut valitaan puheenjohtajaksi.

Motto: Visiolla ja vastuulla eteenpäin, historiaa unohtamatta!

Lue artikkeli: Esittelyssä Ali Hosseini

Vaalimateriaali / Lisätiedot: Hosseini_Taksialan_markkinavoimat, Hosseini_Laadukas_taksipalvelu, CV Ali Hosseini Linkedin, Hossein_kirjoitus,

Nimi: Pakkanen, Markku

Yhteystiedot: p. 050 512 2575, pakkanen.markku@gmail.com

Esittely: Olen 60-vuotias taksiyrittäjä Kouvolasta. Aloitin kuljettajana vuonna 1986 ja yrittäjänä vuodesta 1991 alkaen. Olen Anjalankosken Ammattiautoilijoiden hallituksen jäsen vuodesta 1993 alkaen. Anjalankosken Yrittäjien puheenjohtajana kuusi vuotta. Valtakunnallisen Reserviläisliiton puheenjohtaja 2008-2012. Kahdeksan vuotta kansanedustajana, Liikenne- ja viestintävaliokunnan varapuheenjohtajana.

Motto: Kokemus käyttöön

Lue artikkeli: Esittelyssä Markku Pakkanen