/Ehdokkaat puheenjohtajaksi
Ehdokkaat puheenjohtajaksi2020-05-27T14:03:25+03:00

Ehdokkaat puheenjohtajaksi

Taksiliitolle valitaan liittokokouksessa yksi puheenjohtaja.

Puheenjohtajavaali käydään tiistaina 3.11.2020. Valituksi tulee suurimman äänimäärän saanut ehdokas. Puheenjohtajan toimikausi alkaa heti liittokokouksesta ja kestää seuraavaan liittokokoukseen (6/2023) saakka.

Ehdokkaat sukunimen mukaan aakkosjärjestyksessä:

Nimi: Andersson, Kai

Yhteystiedot: p. 040 0400348, kai.andersson@taksiliitto.fi

Esittely: 63-vuotias taksiautoilija Espoosta. Liiketalouden II-asteen peruskoulutus. Aloitin kuljettajana -77, siirtyen taksiyrittäjäksi -86. Paikallisyhdistyksen hallituksessa vuodesta -99, joista 11 vuotta puheenjohtajana. Alueyhdistyksen pj. kymmenisen vuotta. STL:n hallitukseen 2007, II-puheenjohtajaksi 2011 ja puheenjohtajaksi 2017. Suomen Yrittäjien hallituksessa 9 vuotta, joista 3 työvaliokunnassa.

Motto: Niin makaa kuin petaa / Yhdet markkinat, yhdet pelisäännöt

Vaalimateriaali / Lisätiedot:

Nimi: Heino, Tuomo

Yhteystiedot: p. 050 3562557, tuomo.heino@taksiliitto.fi

Esittely: Olen 52-vuotias taksiyrittäjä, pitkänlinjan yrittäjä ja järjestömies Kotkasta. Tärkeimmät tämän hetken luottamustoimeni ovat Suomen Taksiliiton III-puheenjohtaja, Kymenlaakson Osuuspankin hallituksen jäsen ja Suomen Yrittäjien hallituksen jäsen. Harrastukset ja mielenkiinnon kohteet löytyvät jalkapallon, yhteiskunnan, historian ja median tiimoilta.

Motto: Työ on kesken…

Vaalimateriaali / Lisätiedot: CVFacebook-sivut,
Lisää rohkeutta -kolumni Taksi-lehdessä (2/2020), blogikirjoituksia:
Kilpailu- ja kuluttajavirasto rankaisee toiminnallaan taksiasiakasta
Sopivasti nautittuna poistaa pelon ja lisää röyhkeyttä – tositarinoita takapenkiltä

Nimi: Kivelä, Mikko

Yhteystiedot: p. 040 0308205, mikko.kivela@taksipalvelukivela.fi

Esittely: Olen 38-vuotias lempääläläinen yrittäjä. Aloitin kuljettajana vuonna -01 ja yrittäjä urani alkoi vuonna -03. Tällä hetkellä toimimme yhden kunnan ja kolmen kaupungin alueella. Kokemusta on paikallisyhdistyksessä pj:nä 8 vuotta sekä Tampereen Aluetaksin hallituksesta 5 vuotta, lisäksi tällä hetkellä olen kahden kuntayhtiön hallituksessa. Suurin tavoitteeni on olla silti paras isä lapsilleni.

Motto: Jos et omista kristallipalloa, niin yrittämällä ainakin selvität lopputuloksen.

Vaalimateriaali / Lisätiedot: LinkedIn, yrityksen verkkosivut

Nimi: Pakkanen, Markku

Yhteystiedot: p. 050 5122575, pakkanen.markku@gmail.com

Esittely: Olen 60-vuotias taksiyrittäjä Kouvolasta. Aloitin kuljettajana vuonna 1986 ja yrittäjänä vuodesta 1991 alkaen. Olen Anjalankosken Ammattiautoilijoiden hallituksen jäsen vuodesta 1993 alkaen. Anjalankosken Yrittäjien puheenjohtajana kuusi vuotta. Valtakunnallisen Reserviläisliiton puheenjohtaja 2008-2012. Kahdeksan vuotta kansanedustajana, Liikenne- ja viestintävaliokunnan varapuheenjohtajana.

Motto: Kokemus käyttöön

Vaalimateriaali / Lisätiedot: CV