/Ehdokkaat liittovaltuuston jäseniksi
Ehdokkaat liittovaltuuston jäseniksi2020-05-18T10:06:35+03:00

Ehdokkaat liittovaltuuston jäseniksi

Taksiliitolle valitaan liittokokouksessa liittovaltuusto, joka päättää yhdistyksen sääntömääräisistä asioista liittokokousten välivuosina.

Liittovaltuusto valitaan yhdellä vaalilla. Valtuustoon valittavien jäsenten määrä perustuu maakuntien asukaslukuun (31.12.2019) siten kun liiton säännöissä määrätään, eli1 – 4 jäsentä kustakin maakunnasta (Helsinki katsotaan omaksi maakunnakseen).

Yksi ehdokas voi olla ehdolla yhden maakunnan alueella. Ehdokkaista valtuustoon valitaan kunkin maakunnan paikkojen lukumäärän mukaisesti eniten ääniä saaneet henkilöt. Tasatilanteessa arpa ratkaisee.

Lisätietoja kokousedustajista ja äänten käyttämisestä, sekä muista liittokokoukseen ja siihen valmistautumiseen liittyvistä asioista löytyy kattavasti jäsensivuilta Taksinetistä. Erityisesti äänioikeutettujen jäsenyhdistysten on syytä tutustua jo ennen vuosikokouksiaan jäsensivuille koottuihin tietoihin, sillä sääntömuutokset ovat tuoneet uutta myös liittokokoukseen liittyen. Jos yhdistys on valtuuttanut vain yhden liittokokousedustajan, voi yhdistys tällöin äänestää vain yhtä ehdokasta yhdessä vaalissa, sillä ääniä ei voi jakaa, vaan edustajan on äänestäessään käytettävä kokokonaisuudessaan se äänimäärä, joka tälle käyttöön on valtuutettu.

Liittovaltuuston jäsenten toimikausi alkaa heti liittokokouksesta ja kestää seuraavaan liittokokoukseen (6/2023) saakka. Liittovaltuusto kokoontuu järjestäytymiskokoukseen heti liittokokouksen päätyttyä Jyväskylän Paviljongissa ja valitsee itselleen puheenjohtajan. Valittavalla puheenjohtajalla on puhe- ja esityksenteko-oikeus liittohallituksen kokouksissa, mutta ei äänioikeutta.

Ehdokkaat julkaistaan tällä sivulla maakunnittain

Maakunta (valtuustoon valittavien määrä)

Uusimaa (4)

Helsinki (3)