Käyttäjätunnus
Salasana
  Unohtuiko salasana?

Yleistä Suomen Taksiliitosta

Taksiliiton toiminnan tavoitteena on edistää taksiyrittäjien toimintaedellytyksiä liikennelupapolitiikan, taksojen, verotuksellisten kysymysten ja lainsäädännön alueilla sekä turvata taksiliikenteen harjoittajille toiminnan kannattavuus. Tavoitteena on myös taata asiakkaille luotettavaa, asiantuntevaa sekä korkeatasoista palvelua. Taksiliitto hoitaa taksipalveluiden valtakunnallista markkinointia ja tiedotustoimintaa sekä taksiyrittäjien koulutusta.

Taksiliiton juuret ovat vuonna 1945 perustetussa Ammattiautoliitossa, joka jakaantui 1955 Suomen Taksiliitoksi ja Suomen Kuorma-autoliitoksi. Ammattiautoliitto perustettiin aikanaan valvomaan kuljetusalan yrittäjien etuja lainsäädännön, hallinnon, talouden ja koulutuksen alueilla. Tätä tehtäväänsä Taksiliitto toteuttaa tänä päivänä olemalla yhteydessä virkamiehiin, poliittisiin päättäjiin ja lainsäätäjiin.

Monissa kysymyksissä Taksiliitto toimii yhteistyössä muiden järjestöjen kanssa. Kansainvälinen yhteistyö on noussut viime vuosina yhä tärkeämpään asemaan. Taksiliitto on jäsenenä International Road Transport Unionissa IRU:ssa, jolla on suorat yhteydet EU:n komissioon, sekä Pohjoismaiden Taksineuvostossa.

Valtakunnan- ja aluetason ratkaisut vaikuttavat olennaisesti taksiyrittäjän työhön. Taksiliitto tarjoaa yksittäisille taksiyrittäjille ympäri Suomen kanavan saada äänensä kuuluviin.

Suomen Taksiliitto | Nuijamiestentie 7, 00400 Helsinki | Puh. 020 7756 800 | E-mail kontakti(at)taksiliitto.fi

Design VCA | Powered by Aava