Käyttäjätunnus
  Unohtuiko salasana?

Taksialan laatukeskuksen toiminta keskeytyy

Laatutyö taksialalla jatkuu aktiivisena

Taksialan laatukeskuksessa on tehty työtä taksialan laadun kehittämiseksi vuodesta 2006. Tänä aikana on luotu taksialan oma sisäinen laatujärjestelmä, johon monet eri alan toimijat ovat sitoutuneet vuosien varrella. Sellaiset arvot kuten turvallisuus, luotettavuus sekä laadukkuus ovat olleet laatutyön pohjana koko laatukeskuksen olemassaolon ajan.

Taksiala on vapautumassa 1.7.2018, kun laki liikenteen palveluista (320/2017) astuu voimaan. Alan valmistautuessa kilpailun vapautumiseen, toimialalla tapahtuu paljon muutoksia jo ennen lain voimaanastumista. Yksi näistä muutoksista on Taksialan laatukeskuksen toiminnan uudelleenarviointi ja sen myötä nykyisen toiminnan keskeytyminen toistaiseksi elokuussa 2017.

Laatutyö taksialalla jatkuu nyt pääasiallisesti kunkin yhtiön itsenäisenä toimintana. Luotettava ja hyvin palveleva taksiala on tärkeä osa suomalaista henkilöliikennettä, ja sen eteen tehdään töitä joka päivä niin Taksiliitossa kuin alan eri yhtiöissäkin.

Taksialan yhtiöistä sertifioituina laatupartnereina ovat olleet:

Taksi Helsinki Oy

Joensuun Taksi Oy

Jyväskylän Aluetaksi Oy

Kanta-Hämeen Aluetaksi Oy

Kymenlaakson Taksi Oy

Lahden Aluetaksi Oy

Lounais-Suomen Taxidata Oy

Lähitaksi Oy

Oulaisten Taksipalvelut Oy

Raahen Taksiasema Oy

Satakunnan Aluetaksi Oy