Käyttäjätunnus
Salasana
  Unohtuiko salasana?

Sinustako taksinkuljettaja?

Taksiala työllistää Suomessa noin 9000 yrittäjää, noin 5000 päätoimista kuljettajaa sekä huomattavan määrän satunnaisesti kuljettajana toimivia. Uusia, vakituisia työpaikkoja taksialalla aukeaa vuosittain noin 500. Näiden lisäksi satunnaisen työvoiman tarve on jatkuva. Jollain alueilla on ilmennyt viime vuosina puutetta osaavista ja motivoituneista työntekijöistä.

Joskus taksinkuljettajana aloittavan kohdalla kyse on myös elämänuran valinnasta. Taksiyrittäjät nimittäin kasvavat taksinkuljettajista. Oman taksiyrityksen perustaminen edellyttää taksilupaa ja sen voi käytännössä saada vain henkilö, jolla on kokemusta taksinkuljettajan tehtävästä.

Antoisa asiakaspalveluammatti

Taksinkuljettajan työhön kuuluu oleellisena osana auto ja sen kuljettaminen sekä esimerkiksi maksupäätteen oikeanlainen käyttö. Työn varsinainen sisältö muodostuu kuitenkin ihmisten kanssa toimimisesta. Siinä jokainen voi jatkuvasti kehittää itseään ja oppia uutta. Työ onkin hyvin vaihtelevaa, kahta samanlaista työvuoroa ei ole.

Taksinkuljettajan työ ei ole vain viikonloppuöiden juhlakansan turvallista kotiin saattamista, vaan siihen kuuluvat myös mm. oppilaskuljetukset, esteettömän ajoneuvon vaativien pyörätuoliasiakkaiden kuljetukset sekä työmatkalaisten kuljetukset. Koskaan ei tiedä etukäteen kuka taksin penkille istahtaa ja minne hän mahtaa olla matkalla. Se on kuitenkin varmaa,että taksinkuljettaja on mukana tavallisen ihmisen tavallisessa arjessa.

Jos tulet hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja nautit asiakaspalvelusta, voi taksinkuljettajan ammatti hyvinkin olla juuri sinulle sopiva vaihtoehto! Ota rohkeasti yhteyttä taksinkuljettajakoulutusta järjestävään koulutuskeskukseen ja keskustele mahdollisuuksistasi aloittaa tie kohti uutta ammattia.

Tervetuloa taksialalle!

Suomen Taksiliitto | Nuijamiestentie 7, 00400 Helsinki | Puh. 020 7756 800 | E-mail kontakti(at)taksiliitto.fi

Design VCA | Powered by Aava