Käyttäjätunnus
Salasana
  Unohtuiko salasana?

Esteettömät taksit täyden verovapauden piiriin

3.4.2018 16:00

Eduskunnan valtiovarainvaliokunta on päättänyt tänään kokouksessaan, että esteettömät, vähintään kuuden matkustajan, taksit tulevat olemaan jatkossa täysin autoverottomia. - Tämä on askel kohti ammattiliikenteen tasapuolisempaa verotusta, kehuu Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen.

Tällä päätöksellä helpotetaan niin yksittäisen asiakkaan kuin vaikkapa matkoja ostavien kuntien mahdollisuutta myös tulevaisuudessa valita itselleen sopiva palvelu moninaisesta taksikalustosta. – Taksit pääsevät näin vähän lähemmäksi samalla markkinalla toimivia täysin verottomia linja-autoja, Koskinen toteaa.

- Valitettavasti tätä pienempien taksien osalta autoverotusta ollaan samalla kiristämässä entisestään, vaikka automme ovat jo nyt ammattiliikenteen voimakkaimmin verotettuja, Timo Koskinen huomauttaa.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Timo Koskinen, Suomen Taksiliitto ry, p. 040 570 9070

Suomen Taksiliitto | Nuijamiestentie 7, 00400 Helsinki | Puh. 020 7756 800 | E-mail kontakti(at)taksiliitto.fi

Design VCA | Powered by Aava