Käyttäjätunnus
Salasana
  Unohtuiko salasana?

SKAL kutsuu kaikki ammatikseen tiellä liikkuvat hiljaiseen hetkeen

16.2.2018 09:00
Raskaan liikenteen hätähuuto: SKAL kutsuu kaikki ammatikseen tiellä liikkuvat hiljaiseen hetkeen 16.2. klo 12.
Jokainen elämä on korvaamaton. Työnsä vuoksi ajavilla on keskimääräistä suurempi riski loukkaantua huonoissa keliolosuhteissa, sillä heillä ei yleensä ole muita vaihtoehtoja kuin olla tien päällä. Nykyisissä talvioloissa, tienpinnan lämpötilan ja kosteuden vaihdellessa, edes ammattilaisen ennakoiva ajotapa ei takaa turvallista matkaa.

SKAL vaatii tiestön talvihoidon perusteellista uudistamista vastaamaan nykyisiä vaihtelevia ja vaativia talviolosuhteita. Siihen tarvitaan tienhoidon toimintatapojen, laatuvaatimusten ja valvonnan muutosta. Päättäjien on tunnustettava, että tieverkko on kansalaisten liikkuvuuden ja elinkeinoelämän kannalta ensiarvoisen tärkeä väylästö, joka tarvitsee talvioloissa erityistä huomiota ja riittävää rahoitusta.

Pidetään hiljainen hetki turvallisesti

Kutsumme ammatikseen tiellä liikkuvia ihmisiä mukaan kymmenen minuutin hiljaiseen hetkeen perjantaina 16.2. klo 12.00–12.20 välisenä aikana. Hiljaisella hetkellä muistamme kaikkia, jotka ovat loukkaantuneet tai menehtyneet liikenteessä sekä heidän läheisiään, ystäviään ja työtovereitaan.

Lue lisää www.skal.fi/hiljainenhetki

Suomen Taksiliitto | Nuijamiestentie 7, 00400 Helsinki | Puh. 020 7756 800 | E-mail kontakti(at)taksiliitto.fi

Design VCA | Powered by Aava