Käyttäjätunnus
Salasana
  Unohtuiko salasana?

Trafin määräys: Autojen ja niiden perävaunujen tekniset vaatimukset

25.8.2017 09:00

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi on 24.8.2017 antanut määräyksen autojen ja niiden perävaunujen teknisistä vaatimuksista. Määräys tulee voimaan 28.8.2017.

Lailla ajoneuvolain muuttamisesta (507/2017) Liikenteen turvallisuusvirastolle on säädetty valtuudet antaa tarkempia teknisiä määräyksiä autojen ja niiden perävaunujen teknisistä vaatimuksista ja kumottu autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista annettu liikenne- ja viestintäministeriön asetus (1248/2002) sekä paineilmajarrulla varustettujen autojen ja niiden perävaunujen jarrujen vaatimustenmukaisuuden osoittamisesta annettu liikenne- ja viestintäministeriön asetus (257/2009).

Asetukset korvataan osittain Liikenteen turvallisuusviraston määräyksellä autojen ja niiden perävaunujen teknisistä vaatimuksista. Asiakirjat ja määräystä koskeva uutinen löytyvät Trafin sivuilta.

Suomen Taksiliitto | Nuijamiestentie 7, 00400 Helsinki | Puh. 020 7756 800 | E-mail kontakti(at)taksiliitto.fi

Design VCA | Powered by Aava